Guglielmina

Skidsystemet som Champoluc tillhör kallas Monte Rosa och består av tre dalar; Champoluc, Gressoney och Alagna. I går åkte jag, Erik och Annika över till Alagna och stannade för lunch på ett jättefint Rifugio som heter Guglielmina. Vi spelade kort och en omgång svenskt Tp som någon hade donerat. Och jag drack min första Bombardino! En varm drink som består av ägglikör, brandy och vispgrädde. God, men varning för att dricka för många av dem i backen- mina ben blev spaghetti efter en.
Erik lämnade oss tidigare för att åka till jobbet och jag och Annika kände oss ensamma på berget hela vägen tillbaka. underbart! Vi trillade ner i Champoluc igen runt fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0