var-dag

I tisdags svirade vi till rejält här nere i byn. Hermann, en välkänd hotellprofil, tillika Annikas chef fyllde år och det var fullt ös på Hotell Castor. Sedan gick vi vidare till Golosone som ligger precis bredvid min och Annikas lägenhet och slutligen till Pacha Mama. Jag är verkligen glad att jag har valt Champoluc som ort att göra min första säsong på. Stämningen är så avslappnad och hela byn är väldigt personlig. Jag har bara varit här i en dryg vecka och redan lärt känna en drös med människor som jag kan åka med, after-skia med, festa med och slappa med. Så även om Champoluc är litet känns det som om vi är många här. Ingen har något behov av att imponera på någon annan tja förutom jag då som ödmjukt brukar öppna med frasen " you know, I AM someone back home in Sweden".

Tisdagens festligheter föranledde onsdagens ganska begränsade åkning. Jag och Sinead [Shö-nejd] åkte upp de första tre liftarna och tog ett top-to-bottom åk och lite senare åkte jag och Annika en sväng med en lätt offpistrepa. Resten av dagen ägnades åt att äta på Atelier Gourmand, slappa på uthyrningen där Karin jobbar, och på kvällen var jag och Sinead hemma hos Max och kollade på film. Livet i Italien är inte allt för olikt livet i Nyköping när det kommer till kritan.

bild vänster: jag städar kylskåper
bild höger: Rhona
bild nere: Annika drar sitt strå till stacken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0